راهنمای خرید و انتخاب ام دی اف

ام دی اف ها (MDF)را از جنبه های مختلف دسته بندی می کنند. به عنوان مثال یکی از دسته بندی ها بر اساس خام بودن یا روکش دار بودن آنها است. ام دی اف های روکش دار پاکو وود نسبت به ام دی اف های خام جلوه های جذاب تر و زیباتری را دارند. ضمن این‌که چوب ام دی اف را در در برابر عوامل نامساعد محیطی مانند حرارت، رطوبت، خوردگی و تماس با آب مقاوم می کنند‌. یکی دیگر از دسته بندی هایی که برای ورق های ام دی اف در نظر گرفته می شود، تقسیم بندی آن‌ها بر اساس ضخامتی است که دارند معمولاً ضخامت ورق های ام دی اف که در بازار موجود است بین ۳ میلیمتر تا ۳۸ میلیمتر است. یک عامل دیگر که می توان بر اساس آن انواع ام دی اف (MDF)را تعریف کرد کاربرد آن‌ها است. به خاطر داشته باشید که به طور کلی ام دی اف ها دو کاربرد دارند. یعنی هم می‌تواند در دکوراسیون های داخلی و معماری برای اهداف عمومی مانند جنبه های دکوری و تزئینی به کار روند و هم این‌که به عنوان یک جزء از سازه های عمرانی شناخته شوند و وزن و بار مشخصی را تحمل کنند. اگر شما هم می‌خواهید بدانید که انواع ام دی اف بر چه اساسی دسته بندی می شود با ما همراه باشید و انواع ام دی اف را بر اساس جنس و کاربرد بشناسید و در نهایت با برندهای معروف تولید کننده ام دی اف آشنا شوید. شما عزیزان می توانید برای خرید و کسب اطلاعات تخصصی درباره بهترین مارک ام دی اف ایرانی و خارجی با پاکو وود همراه شوید. اگر به دنبال قیمت ام دی اف خام پاکو وود هستید، می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی پاکو وود از قیمت به روز این محصول آگاهی پیدا کنید. 

 

راهنمای مطالعه متن

  • ام دی اف بر چه اساسی دسته بندی می شود؟
  • انواع ام دی اف بر اساس جنس
  • انواع ام دی اف بر اساس کاربرد
  • انواع برندهای ام دی اف

 

انواع ام دی اف

ام دی اف بر چه اساسی دسته بندی می شود؟

ام دی اف ها را از جنبه های مختلفی دسته بندی می کنند، به عنوان مثال یکی از جنبه ها می تواند بر اساس جنس ام دی اف باشد. دسته بندی دیگری که می توانیم برای ورق های ام دی اف در نظر بگیریم کاربرد آنها است، البته فراموش نکنید که برند تولید کننده ام دی اف نیز در این زمینه بی تاثیر نیست. در خصوص کاربرد ام دی اف ها باید بگوییم که مشخصات موجود در ساختار این ورق ها تعیین کننده کاربرد آن ها و استفاده در محیط های مختلف است. البته واضح است که کاربر قبل از خرید ورق های ام دی اف باید اطلاعات کامل و دقیقی را از نیاز خود داشته باشد و سپس اقدام به خرید انواع ام دی اف نماید، در غیر این صورت از آنجا که ام دی اف را بر اساس های مختلفی دسته بندی می کنند خریدار ممکن است دچار سردرگمی شود و نتواند انتخاب درستی را تجربه کند. شما عزیزان می توانید انواع ام دی اف طرح چوب پاکو وود و ام دی اف طرح سنگ پاکو وود با رنگ های زیبا و مدل های جذاب را در پاکو وود مشاهده و در صورت نیاز برای ثبت سفارش با کارشناسان مجرب این مجموعه تماس بگیرید.

ام دی اف بر چه اساسی دسته بندی می شود؟

انواع ام دی اف بر اساس جنس

امروز ورق های ام دی اف(MDF) در جنس های مختلف تولید و روانه بازار شده‌اند. یک جنس معروف ام دی اف هایگلاس نام دارد. در ام دی اف های هایگلاس ام دی اف خام را با نوعی روکش پلاستیکی به نام پلکسی گلاس پوشانده‌اند. منظور از پلکسی گلاس نوعی پلی کربنات است که از نظر ظاهری بسیار به شیشه شباهت دارد، اما نسبت به شیشه برتری‌هایی را دارد از جمله این که محکم تر و سبک تر است. یک جنس دیگر از ورق های ام دی اف دارای روکش اکریلیک هستند که ظاهری براق و درخشان دارند و این نوع ام دی اف ضخامت نسبتاً بالایی دارد. ام دی اف اکریلیک در برابر رطوبت و حرارت مقاومت ویژه ای از خود نشان می دهند. روکش لمینت، روکش ممبران، روکش ملامینه، روکش چوبی و روکش کاغذی نمونه های دیگری از جنس های مختلف ام دی اف هستند که هر یک مزایا و معایب مختص به خود را دارند. وجود ویژگی های منحصر به فرد و مشخصه های بارز در ساختار هر یک از جنس های ام دی اف باعث شده است که کابردهای مختلفی داشته باشند. پاک چوب از محبوبترین برندهای تولید کننده ورق ام دی اف در بازار داخلی است، برای استعلام قیمت ام دی اف پاک چوب با ما در پاکو وود همراه شوید. 

انواع ام دی اف بر اساس جنس

انواع ام دی اف بر اساس کاربرد

در ابتدای کار شما را با دو کاربرد کلیه ام دی اف ها آشنا کردیم و شما عزیزان احتمالاً به یاد دارید که یکی از کاربرد ها کاربرد عمومی است و دیگری قابلیت باربر بودن ام دی اف است. جالب است بدانید که یک سیستم کدگذاری برای تخته های فیبری تعریف شده است که در این سیستم از دو رنگ سفید و زرد برای نشان دادن کاربرد ام دی اف استفاده می‌کنند. رنگ سفید نماد کاربرد عمومی ام دی اف بوده رنگ زرد نماد قابلیت باربر بودن این ورق ها است. در خصوص دسته بندی انواع ام دی اف بر اساس کاربردی که دارند بیان این نکته الزامی است که باید کاربر دقت داشته باشد که می خواهد این ورق ها را در فضای خشک استفاده کند یا در فضای مرطوب؟ طبق سیستم کدگذاری که در قسمت قبل معرفی کردیم از سه رنگ آبی سبز و قهوه ای استفاده می‌کنند که رنگ آبی نماد محیط خشک، رنگ سبز نماد محیط مرطوب و در نهایت رنگ قهوه ای نماد محیط خارجی است. برای هر ورق از ام دی اف یکی از این رنگ ها را تعیین کرده‌اند که نشان می دهد انواع ام دی اف ها برای استفاده و کاربرد در چه محیطی مناسب و سازگار است. شما عزیزان می توانید قیمت ورق ام دی اف ایزوفام را از پاکو وود استعلام کنید. در فروشگاه اینترنتی پاکو وود محصولات این برند خوشنام با قیمت مناسب عرضه شده است.  برای تهیه اجناس و محصولات مورد نظر خود با قیمت ورق ام دی اف روی پاکو وود حساب کنید.

انواع ام دی اف بر اساس کاربرد

انواع برندهای ام دی اف

برندهای تولید کننده ام دی اف و نئوپان را می توان به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم کرد که هر یک از این برندها در روند تولید انواع ام دی اف ترفند های خاص خود را دارند. هرچقدر برند تولید کننده در پروسه تولید خود انواع استانداردهای جهانی را به کار گیرد آن برند خوشنام تر و معروف در خواهد بود و به دلیل محصولات با کیفیتی که تولید می کند مشتریان و متقاضیان بیشتری را نیز خواهد داشت. شرکت لوح سبز جنوب، آسا، ام دی اف آریانا، ام دی اف الکی، ام دی اف سابین، ام دی اف تاپس اصفهان، ام دی اف ایزوفام، ام دی اف ملامین سازه شرق و... انواع برند های ام دی اف هستند. شما عزیزان می توانید به جای استعلام قیمت ورق نئوپان پاکو وود با برقراری ارتباط با ایچوب به عنوان یک مرکز تخصصی فروش ورق های ام دی اف، نئوپان و ملامینه و ... از بهترین قیمت این محصولات مطلع شوید.
شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع برند های ام دی اف به سایت ای چوب مراجعه کنید و با مراجعه به بخش برند ها با مزایا و معایب هر یک آشنا شوید. به عنوان یک جمع بندی کلی و سخن پایانی در انتهای کار دارد از همه شما مخاطبان گرامی تشکر ویژه شود به خاطر اینکه تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمودید. امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعاتی جامع و مفید را در خصوص انواع ام دی اف، دسته بندی ام دی اف ها، کاربرد ام دی اف ها و جنس آن ها و همچنین برندهای تولید کننده ام دی اف ارائه داده باشیم. شما می توانید انواع ام دی اف را از فروشگاه ایچوب بخرید. ای چوب نمایندگی فروش انواع ام دی اف (MDF)است. انواع ام دی اف با کیفیت را از ما بخرید. برای اطلاع از قیمت ورق ملامینه پاکو وود با ما در ایچوب همراه شوید در فروشگاه اینترنتی پاکو وود انواع ورق ملامینه با قیمت مناسب عرضه شده است.

سبد خرید